انجمن معماران حرفه ای (خانه معمار)

راهنمای معماران جوان

انجمن معماران حرفه ای (خانه معمار)

راهنمای معماران جوان

کتابهای مرجع معماران حرفه ای قسمت 1(تاریخ معماری جهان چینگ)

در این سری از مقالات به کتاب هایی اشاره می کنم که مخصوص معماران حرفه ای است.این کتاب ها را دانشجویانی که فقط قصد پاس کردن دروس را دارند ،برایشان توصیه نمی شود.

در واقع کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند یا قصد کار حرفه ای دارند این کتاب ها را تهیه فرمایند.کتاب زیر منبعی بسیار کامل برای درسی تاریخ معماری برای داوطلبین کارشناسی ارشد نیز محسوب می شود.

تاریخ معماری جهان چینگ(درجه اهمیت پنج ستاره)

اولین کتابی که در این بخش توصیه می شود،تاریخ معماری جهان چینگ است.این کتاب دایره المعارفی بسیار کامل از معماری جهان است که هرچه از تاریخ معماری در آن بخواهید، خواهید یافت.جای جای کتاب پلان های بناها،شهرهای مختلف را خواهید دید و پر است از عکس های مختلف از بناهای معروف.این کتاب تاریخ معماری را  از ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد آغاز می کند و به آهستگی و به صورت مفصل شرح می دهد.

پیشنهادم می دم که حتی برای یه بار هم که شده این کتاب را ببینید.این کتاب به تازگی به زبان فارسی برگردانده شده و دارای دو ترجمه متفاوت می باشد که در ادامه به مقایسه این دو ترجمه می پردازم:

  • تاریخ معماری جهان ترجمه افضلی انتشارات یزدا

این کتاب تمام گلاسه است و حاوی تصویری رنگی است.ترجمه کتاب نیز کاملا روان است.قطع کتاب رحلی(قطع بزرگ)با جلد سخت و صحافی عالی است.فکر می کنم اگر کسی باهاش کشتی نگیره،۵۰سالی عمر بکنه!

قیمت: ۳۵۰۰۰تومان ---- خرید با تخفیف در فروشگاه فکرنو: ۳۰۰۰۰ تومان(پانزده درصد)

  • تاریخ معماری جهان ترجمه احمدی نژاد انتشارات خاک

این کتاب نیز با کاغذ گلاسه و در قطع رحلی و با جلد سخت به چاپ رسیده است.همانند کلیه کارهای آقای احمدی نژاد ترجمه ای روان دارد و یک قاب سخت دارد که همانند یک پک،کتاب را محافظت می کند.

قیمت: ۳۸۰۰۰تومان ----خرید با تخفیف در فروشگاه فکرنو: ۳۴۰۰۰ تومان(ده درصد)

جمع بندی:

شاید انتخاب یکی از این دو کتاب،انتخابی سخت باشه چون کاملا شبیه هم هستند ولی من به اگر خودم را جای خریداران بگذارم،با اختلاف قیمت دو ترجمه مختلف کتاب،ترجمه افضلی را انتخاب می کنم و با تفاوت قیمت دو کتاب،یه کتاب دیگه هم میخرم.

 آدرس وبلاگ کتابفروشی فکر نو را میگذارم تا از شرایط ویژه این کتابفروشی مطلع شوید

کتابفروشی فکر نو،ارائه دهنده کلیه کتابهای معماری با تخفیف ویژه

آدرس:خیابان انقلاب،نبش خیابان دانشگاه فروشگاه فکر نو

http://doctorbook.blogfa.com

نظرات 1 + ارسال نظر
میم یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:10 ب.ظ

با سلام وخسته نباشید. آقای حیدریان عزیز آیا شما به این امر واقفید که ترجمه آقای افضلی چاپ انتشارات یزد فردا است و اکثر کتابهای این انتشارات کپی کتابهای دیگران و در واقع نوعی دزدی ادبی است و به همین دلیل هم از مراکز دیگرارزانتر ارائه می شود؟ با تشکر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد