انجمن معماران حرفه ای (خانه معمار)

راهنمای معماران جوان

انجمن معماران حرفه ای (خانه معمار)

راهنمای معماران جوان

مهمترین کتب کتابخانه مهندس معمار قسمت1 (نویفرت)

می خواهم در هریک از این سری مقالات یک کتاب پایه دانشجویان را معرفی کنم.این کتاب ها همان حکمی را برای معماران دارند که حکم بال برای پرنده!

اولین کتاب،کتاب بسیار معروف اطلاعات معماری نوشته ارنست نویفرت است که بین اساتید و دانشجویان به اختصار به نویفرت معروف شده است.طبق روالی که در بازار ایران برقرار است و هر مترجمی با مکافات کتاب مناسبی انتخاب می کند و ناشر با سختی زیاد آن را به قول معروف در بازار جا می اندازد،سایر عزیزان بلافاصله شروع می کنند به ترجمه های دیگر تا از این بازار سهمی ببرند و البته دانشجویان این وسط می مانند که کدام کتاب واقعا بهتر است لذا ما اینجا سعی میکنیم که با معرفی کامل کتابها و مقایسه آنها انتخاب هایتان را از این پس با اطمینان انجام دهید. 

درباره کتاب: 

کتاب حاضر،یکی از بهترین و کاملترین منابع و ماخذ برای دانشجویان معماری و مهندسین معمار است که تا کنون به رشته تحریر در آمده است.مطالب متنوع کتاب،تقریبا تمام انواع ساختمان ها را پوشش داده و اطلاعات اولیه را در اختیار مهندسین طراح قرار میدهد.

در زیر مطالبی که کتاب فوق پوشش داده را به اختصار می آوریم:

رهنمودهای نقشه کشی-اصول اندازه گیری-طراحی-ساختمان و اجزا ساختمان-گرمایش و تهویه مطبوع-عایقهای حرارتی و صوتی-حفاظت در برابر حریق-نورپردازی در معماری-پله و آسانسور-نوسازی و مرمت ساختمان-محوطه سازی و باغ سازی-خانه های مسکونی-تاسیسات آموزشی و تحقیقاتی-ساختمانهای اداری-پاساژها و ساختمان های تجاری-ساختمان های صنعتی و کارگاهی-بناهای کشاورزی-حمل و نقل عمومی-پارکینگها-فرودگاه ها-عبادتگاه ها-بیمارستان ها و مراکز درمانی-رستوران و هتل-استادیوم و اماکن ورزشی-سینما و تئاتر-ایستگاه های آتش نشانی و .... 

راهنمای خرید  کتاب: 

از شیر مرغ تا جان آدمیزاد داخل این کتاب پیدا میشه.فقط باید به نکات زیر توجه کرد:

سال چاپ این کتاب ها کاملا تبلیغاتی است،آخرین ویرایش نویفرت ویرایش سوم و سال ۲۰۰۰ است پس از توضیحات فریبنده کتابفروش راجع به چاپ ۲۰۱۱ یا ۲۰۵۰ کتاب دوری کنید!در ضمن نویفرت فوت کرده و خبری از ویرایش جدید کتابش نیست.

در ادامه به چند کتاب نویفرت موجود در کتابفروشی ها می پردازیم:

۱-نویفرت ترجمه مظفری ترشیزی انتشارات آزاده:

ترجمه این کتاب کاملا روان است و مترجمی نامدار دارد.این ترجمه حاوی سی دی است که کل کتاب را به صورت  jpg و pdf می باشد که برای کسانی که بخواهند احیانا صفحه خاصی از کتاب را پرینت بگیرند بسیار مفید است.تصاویر سی دی کاملا واضح هستند.

قیمت: ۱۳۰۰۰ تومان               خرید با تخفیف در فروشگاه فکرنو: ۱۱۷۰۰ تومان(ده درصد)

۲-نویفرت ترجمه محمد احمدی نژاد انتشارات خاک :

ترجمه این کتاب نیز روان است.کتاب صفحه آرایی مناسبی نیز دارد.منتها کتاب سی دی ندارد که خودش عیب کمی نیست.در مجموع کتاب خوبی است.

قیمت : ۱۱۸۰۰ تومان             خرید با تخفیف در فروشگاه فکرنو: ۱۰۷۰۰ تومان(ده درصد) 

۳-نویفرت ترجمه کورش محمودی انتشارات شهرآب

ترجمه کتاب معمولیه.صفحه آرایی مناسبی ندارد.منتها کتاب یک سی دی دارد که به نظر میرسه برای رقابت با انتشارات آزاده این سی دی را گذاشته باشند ولی خریدار پس از مشاهده سی دی از هرچی کتاب سی دی دار متنفر میشه!کیفیت تصاویر بسیار بسیار پایین است!

در مجموع کتابی بسیار معمولی که در مقایسه با قیمت آن خریدنی نیست مگر اینکه کتابفروش بخواهد برای سود بیشتر و گرانتر بودن آن،این ترجمه راپیشنهاد کند!

قیمت:۱۴۸۰۰ تومان                خرید با تخفیف در فروشگاه فکرنو: ۱۳۵۰۰ تومان(ده درصد) 

۴-نویفرت بدون ترجمه(افست) انتشارات امید انقلاب

این نسخه فقط به درد آنهایی میخورد که قصد تمرین زبان تخصصی دارند و می خواهند که به متون انگلیسی مسلط شوند یا به درد کسانی که در خارج کشور مشغول تحصیلند و با قیمتی حدود یک بیستم قیمت آنور مرزها به فروش میرسد.

قیمت:۱۱۹۰۰ تومان               خرید با تخفیف در فروشگاه فکرنو: ۱۰۸۰۰ تومان(ده درصد) 

جمع بندی: 

بهترین گزینه به نظر من نویفرت انتشارات آزاده است.

آدرس وبلاگ کتابفروشی فکر نو را میگذارم تا از شرایط ویژه این کتابفروشی مطلع شوید

کتابفروشی فکر نو ،ارائه دهنده کلیه کتابهای معماری با تخفیف ویژه

آدرس:خیابان انقلاب،نبش خیابان دانشگاه فروشگاه فکر نو

http://doctorbook.blogfa.com

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 12:14 ب.ظ

دمت گرم دستت درد نکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد